Öngörürüzlük ve ben yaptım oldu zihniyeti 112 acillerde çok ciddi bir sıkıntıyı gözler önüne serdi. Konu İşçi Sürücüler..

personel sağlık net

7 gün 24 saat esasına göre kesintisiz hizmetin sürdüğü 112 acillerde işçilerin kanundan gelen çalışma düzeni ile kadrolu memurların çalışma düzeni birbiri ile çakıştı

Günde en fazla 11,5 saat çalışması gereken işçiler önce 24 saat bugünlerde ise 12 saat çalıştırılıyor. Ama 11.5 saat üzerinden mesaisi hesaplanıyor. Bazı illerde tüm 112 ekibine sırf sürücü dinlenme saati adı altından 30 dakika vakaya çıkmama işlemi yapılıyor

İstasyonlarda kadrolular ile işçiler arasından akşam mesaisi ( işçiye fazla ödeniyor) haftasonu mesaisi , bayram mesaisi konularından sorunlar çıkıyor

Ekibin bir üyesi 24 saat çalışırken diğer üyesi 11,5 saat çalışıyor. Birisine yemek ve dinlenme molası verilirken diğerine verilmiyor.  İşçilere kanundan gelen hakları yanlış hesaplanıyor. İşçinin kendinden daha fazla ücret aldığını gören kadrolu personel işçiye karşı kin ve nefretle bakıyor. Ortam geriliyor ve vaka başından sorunlar yaşanıyor. İldışı sevklere mesai süresi aşılıdığı için işçiler gönderilmiyor. Bütün yük kadrolulara bırakılıyor. 

4 Kat Fazla yemek parası çalışma barışını bozdu. İşçi ve kadrolu 112 çalışanı arasından 4 kat yemek yardımı farkı sinirileri geriyor. 

PDC yeri yok ama sistemde var.

112 Acil istasyon PDC'leri doktorlu ekiplerde 10 att, 5 doktor, paramedikli ekiplerde 10 paramedik 5 att şeklinde olmakta olup, ekstra bir pdc'si bulunmamaktadır. Bu da sıkıntlı başka bir durumdur. 

En başta 112 ambulans sistemine işçi şoför yerine kadrolu att ve paramedikler alınmalıydı. Ama o kadar çok yanlış yapıldı ki. Hem sivil işçiler sisteme sokuldu hem sağlıkçı işçiler alındı. Birde kapanan belediyelerin şoförleri işçi olarak 112 ye alındı. Evlere şenlik birlik ve düzenin olmadığı bir 112 sistemi kuruldu.

İstanbul İl Sağlık Müdürü Güner “yenidoğan çetesi” hakkında açıklama yaptı İstanbul İl Sağlık Müdürü Güner “yenidoğan çetesi” hakkında açıklama yaptı

Hatanın neresinen dönersen kar

Sıkıntıyı gören bakanlık son 3-4 yıldır işçi şoför alımını durdurdu. İsabetli bir karar. Ancak mevcut çalışanlar için çözüm bulmak çok zor. 

Editör: Sercan Yılmaz