Sağlık Bakanlığı, aile hekimliği ile hastaneler arasında dijital entegrasyon çalışmalarını tamamladı. 1 Ocak 2025 itibarıyla uygulamaya konulan yeni sistemle sağlık hizmetleri daha hızlı ve kolay erişilebilir hale getirildi.
Bu sistem sayesinde aile hekimleri, INR, röntgen, mamografi, yenidoğan kalça ultrasonografisi gibi tetkikleri hastanelerden doğrudan talep edebilecek. Hastalar, randevu almadan ve poliklinik kaydı yaptırmadan tetkiklerini yaptırabilecek. Tetkik sonuçları aile hekiminin kullandığı sağlık bilgi yönetim sistemine otomatik olarak aktarılacak.
Hastanelerde aile hekimlerine kayıtlı hastalar için özel muayene kontenjanları oluşturuldu. Bu sayede, aile hekimleri, kayıtlı hastaları için yalnızca kendilerine ayrılan randevu saatlerini kullanarak muayene düzenleyebilecek.
Hekimler, tetkik taleplerini dijital olarak yaparak hastalara benzersiz bir kod sağlayacak. Bu kodla hastalar, tetkiklerini belirtilen süre içinde gerçekleştirebilecek. Kodun geçerlilik süresi, mamografi ve ultrason hariç üç iş günü olarak belirlendi.
Aile hekimleri, gerekli gördükleri durumlarda hastalarını Sağlıklı Hayat Merkezlerine yönlendirebilecek. Danışmanlık hizmetleri (diyetisyen, psikolog, fizyoterapist vb.) bu merkezlerde sunulacak ve aile hekimleri, hastalarının tedavi sürecini dijital olarak takip edebilecek.
Bu dijital dönüşümle birlikte birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşları arasındaki iletişim hızlandırıldı. Sağlık çalışanlarının birbirine geri bildirim notu yazabilmesi ve hastaların sağlık hizmetlerinden daha hızlı yararlanabilmesi mümkün hale geldi.
Vatandaşlar, sağlık bilgilerini ve tetkik sonuçlarını e-Nabız uygulaması üzerinden kolayca takip edebilecek. Sağlık hizmetlerinde dijitalleşmeyle zaman kaybı önlenirken, hasta memnuniyetinin artırılması hedefleniyor.