Sendika

Bir Usulsüz Geçici Görevlendirme İptali ve Bir Kamu Zararı Daha

Sağlık Bakanlığı bilindiği üzere 663 sayılı KHK ile profesyonel yöneticilik sistemi olarak gördüğü Sözleşmeli Yöneticilik sistemine geçiş yaptı.

Bu kapsam da bulunduğu kadrodan daha fazla maaş alan sağlık müdürleri, başkanlar, başkan yardımcıları, uzmanlar, başhekimler, müdürler, başhekim yardımcıları ve müdür yardımcıları  profosyonel yöneticler atandı.

Hatta eskiden bir sağlık müdürü ve  5 yardımcısı ile yürütülen illerdeki yönetici sayısı şuan 100 lere yaklaştı.

 Hastaneler bir başhekim, bir müdür,  başhemşire ve yardımcıları ile yönetilirken idari ve mali hizmetler, destek ve kalite hizmetleri, sağlık bakım hizmetleri müdürlüğü ve teknik hizmetler müdürlüğü ve yardımcıları ile artan yönetici grupları oluşturıldu.

Unutmadan bir de kadrosu bulunmayan koordinatörler, birim sorumlukarı, yardımclıların yardımcıları oluşturuldu.

Bu kadar üst yöneticinin olduğu kurumda hala mevzuata aykırı işlem yapılmaya devam ediliyor. Sahi bu   personel ile işlerinde uzman oldukarı için sözleşme imzalanmamış mıydı?

 Yine usulsüz yapılan bir görevlendirme ve yine bir iptal. Yine kamu zararı.

İl içi yapılan resen gecici görevlendirmenin br takvim yılında 2 ayı gemesi nedeni ile Hekim Birliği tarafından kazanılan dava.

 Sağlık Bakanlığı bu usulsüz yapılan geçici görevlendirmelere dur demeyecek mi? Kamu zararının (Mahkeme giderleri, avukat masrafı)  hesabı sorulmayacak mı

Personel e adalet nerede sorusunu sordıuran uygulamalar sona erdirilmeyecek mi?

Profosyonel olduğu için bulunduğu kadrodan fdaha fazla maaş alan profosyonel yöneticilere hatırlatmak bize düşmez ama, Tekrar hatırlatalım.

 Bir takvim yılında resen gecici görevlendirme  2 ayı, gönüllü görevlendirme 3 er ayda 2 defa olmak üzere 6 ayı geçemez.

 Hekim Birliği tarafından  il içi gecici resen görevlendirmenin 2 aydan fazla olması nedeni ile kazanılan dava;