Ameliyat skandalına 3 yıl istendi Ameliyat skandalına 3 yıl istendi

İzmir Bayraklı Şehir Hastanesi'nin açılışından bu yana devam eden sıkıntılara yemek sorunu da eklendi.

Sağlık çalışanlarından gelen şikâyetlere göre; yemekhanelerin az sayıda olması, yemekhanelerin çalışma ortamına uzak olması, personellerin yemek sırasında fazla beklemesi ve hatta yemek yiyemeden birimlerine dönmesi, ve yemeklerin kalitesiz olması tepki çekiyor.

SAĞLIK ÇALIŞANLARI YEMEK DAHİ YİYEMİYOR

Konuyla ilgili açıklama yapan Türk Sağlık-Sen İzmir 2 Nolu Şube Başkanı Şenol Atıcı, "Ülkemizde enflasyon başını almış giderken, gün aşırı nöbetler tutan, 7/24 saat açık hizmet veren hastanelerimizde fedakârca çalışan sağlık çalışanları zamlar ve birde tasarruf tedbirleri ile sıkıntıya girmiştir. Bunların üzerine zaten başlı başına sorunların yaşandığı sağlık sektöründe yemek dahi yiyemeyen sağlık çalışanlarımızın motivasyonunun yüksek olmasını nasıl bekleyebiliriz" dedi.

YEMEK HİZMETİ ÖZELLEŞMEMELİYDİ

Yemek hizmetlerinin özelleştirilmesinin defalarca yanlış olduğunu ifade etmemize rağmen gerçekleştiğini dile getiren Atıcı "Bugün geldiğimiz nokta da maalesef çalışanlarımız sağlıklı ve doyurucu yemek yiyememekte ve hatta yemek dahi yiyememektedir. Bunun sorumlusunun da çalışılan yemek firmasıyla ilgili olduğu ve hastanelerdeki yemek sorununun ne kadar büyük olduğu ortadadır. Bu sorunun bir an önce düzeltilmesi gerekmektedir" diye konuştu.

YEMEK HİZMETİ KAMULAŞTIRILSIN

Türk Sağlık-sen olarak bu durumun bir an önce giderilmesi konusunda Sağlık Bakanlığı'na çağrı yaptıklarını bildiren Şenol Atıcı "Çok acilen yemek sorunun düzeltilmesi ve işini yapamayan yemek firmalarının ortadan kaldırılması ve yemek hizmetlerinin tekrardan kamu eli ile yapılması tek çare olacaktır. Hastanelerimizde yemek hanelerin tekrar açılması ve steril ortamda yemeklerin yeterli düzeyde kaliteli ve sağlıklı olması gerekmektedir. Tasarruf tedbiri açısından da bunun uygun olacağı kanaatindeyiz." şeklinde konuştu.

 

Kaynak: rss