Trafik kazaları dünya genelinde büyük risk oluşturuyor

Her yıl dünya çapında 1,2 milyon insan trafik kazalarında hayatını kaybediyor. Bu kazaların büyük bir kısmının dikkatsizlik, refleks kaybı ve sağlık sorunları nedeniyle meydana geldiği biliniyor. Özellikle yaşlı sürücülerin zamanla azalan dikkat seviyeleri ve refleksleri, trafik güvenliği açısından önemli bir tartışma konusu haline geldi.

Bu kapsamda AB, 75 yaş üstü sürücülerin sağlık raporu alsalar dahi direksiyon başına geçmesini yasaklayan yeni bir düzenleme hazırladı. Yetkililer, bu kararın trafik kazalarının önlenmesine ve yollardaki güvenliğin artırılmasına katkı sağlayacağını ifade etti.

Türkiye’de mevcut düzenlemeler neler?

Türkiye’de de belirli yaş grupları için ehliyet alma ve yenileme süreçlerinde çeşitli düzenlemeler bulunuyor. 70 yaşını geçen sürücüler, her 5 yılda bir sağlık raporu almak zorunda. Eğer heyet sürüş için uygun görmezse, ehliyet iptal ediliyor.

Bunun yanı sıra:

  • 65 yaş ve üzerindeki sürücüler için ehliyet yenileme süreci sağlık raporuna bağlanmış durumda.
  • 80 yaşını geçen sürücüler ise her 2 yılda bir sağlık raporu almak zorunda.

Ancak AB’nin getirdiği kesin yaş sınırı uygulaması, Türkiye’de şu an için yürürlükte değil.

Doğan Demir: Milletvekili maaşımız yetmiyor Doğan Demir: Milletvekili maaşımız yetmiyor

Yeni düzenleme tartışmalara yol açtı

AB’nin yaş sınırına yönelik kararı, toplumda farklı tepkilere neden oldu.

  • Destekleyenler, yaş ilerledikçe reflekslerin ve dikkat seviyesinin azalmasının kazalara yol açabileceğini ve bu durumun önüne geçilmesi gerektiğini savunuyor.
  • Karşı çıkanlar ise düzenlemenin yaş ayrımcılığına neden olduğunu ve özellikle kişisel araca bağımlı yaşlı bireylerin büyük zorluklar yaşayacağını belirtiyor.

Editör: Sercan Yılmaz