Oteller istediği müşteriyi çekebilmek, boş kalan odaları bitirmek için ‘yaz fırsatları’ başlığı ile art arda indirim kampanyasını duyurdu. En bşata sosyal medyada reklamlarıyla müşterilerin ilgisini toplamaya çalışan otellerde konaklama ücretlerinde uygulanan indirim oranı yüzde 50’ye dayandı.
Turizmcilerin sunmuş olduğı bu kampanyayı kullanmak isteyen vatandaşlar, grup rezervasyonu ayırırlarsa indirim oranları daha da yükselrebilecekler.
YAKLAŞIK 15 BİN TL İNDİRİM
Bu duruma örnek verilecek olursa, Antalya Kemer’de yer alan bir otelin iki kişi için her şey içinde 3 gece 4 gün tatil ücreti 18 bin TL iken bu tutarın 12 bin 600’ye düştüğü, Marmaris Turunç’ta yer alan bir otelin de ağustosta 4 gece 2 kişilik fiyatının yaklaşık 46 bin TL‘den 31 bin 400 TL’ye kadar geri çekildiği belirlendi.
"SATIŞ GELMİYOR İNDİRİM YAPALIM"
TÜRSAB Başkanı Başdanışmanı Hamit Kuk, erken rezervasyonlarla vatandaşa sağlanan indirimli fiyatların rağbet gördüğünü ancak bu indirimlerin bitmesiyle satışların da düşmeye başladığınım altını çizdi.
“Temmuz ve ağustos en yüksek fiyatların olduğu dönem ama satışlar kötü gidiyor” olduğunu belirten Kuk, “Bu nedenle indirimler yeniden başladı. Seyahat acentası otele diyor ki, ‘satış gelmiyor, indirim yapalım’; otelin doluluk durumuna göre de indirim oranı belirleniyor. Otelin doluluk oranı ne kadar düşükse indirim oranı da o kadar yükseliyor” şeklinde konuştu.
"GRUP REZERVASYONDA FİYAT DÜŞÜYOR"
Kuk’un yapmış olduğu açıklamalara göre, sosyal medyada bu indirimlere yönelik görülen reklamların çoğu seyahat acentaları üzerinden yapılıyor. Bu kampanyalardan faydalanmak isteyen vatandaşlar ise, seyahat acentalarını arayarak kampanyalı oteller hakkında bilgi edinebiliyor ve rezervasyon yaptırabiliyorlar.
Söz konusu indirim kampanyasını her otel yapmadığı için, hangi otellerin hangi dönem aralığında ve hangi oranlarda indirim yaptığına yönelik bilgiyi, seyahat acentası vatandaşa sunuyor. Turizmcilerin aktarmış olduğu bilgilere göre, grup rezervasyonu yaptıracaklara sunulan fiyatlar daha da düşebiliyor. Vatandaş ayrıca, sosyal medyada gördüğü indirim reklamları üzerinden doğrudan oteli arayarak da bilgi sahibi olabiliyor.
İNDİRİMLER NE ZAMANA KADAR DEVAM EDECEK?
Bunun yanı sıra, otellerin doluluklardaki düşüşü canlandırmak için başlattığı bu indirimlerin bir iki haftayla sınırlı kaldığı aktarılıyor. Ancak turizmciler, bu kampanyaların rağbet görmesi durumunda indirimlere ağustosta da devam edeceklerini açıkladı.
"FİYAT PAHALI ALGISI OLUŞTU"
Konaklama ücretlerinin yükselmesinde artan enflasyon ve yüksek maliyetler olduğunu ancak çoğu otelin sezona ‘fahiş fiyatlarla’ çıktığını belirten Kuk, “Otellerde doluluklar yüzde 60-80 civarında. ‘Fiyat pahalı’ algısı oluştu, hem yerli hem de yabancılarda bu algı oluşmuş durumda. Bu saatten sonra sezon ortasında yapılan indirimler sezonu kurtarmaz. Önümüzdeki sene tüketici dostu fiyatlarla çıkmaları lazım.” şeklinde konuştu.
Turizmciler bunlara rağmen yüksek fiyatlardan oda satmakta kararlılar. Bu yüzden söz konusu indirimlerin süresinin kısıtlı tutulduğunu söyleyen Kuk, “Oteller bir-iki hafta sonrası için indirimler sunuyor. Bu da ‘son dakikanın da son dakikası bir indirim’.
Çünkü oteller beklentilerini yüksek tutuyorlar, iyi fiyattan satabileceklerini düşünüyorlar. Oysa, satışların daha etkili olması için indirim süresini uzun süreli vermeleri gerekiyor” dedi. Kuk’un beklentisi ise, indirimlerin ağustosta da devam edeceği yönünde.
"KAR ETMEYİ UNUTTUK"
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, turizmcinin zarar etmek pahasına fiyat kırmak zorunda olduğunu belirtti. Bu yıl gerçekleştirilen Avrupa Şampiyonası’nın, Fransa’daki olimpiyatların, vergi ödemeyen turizm amaçlı kiralık ev sorununun ve yerli turistin alım gücündeki düşüşün dolulukları olumsuz etkilediğini söyleyen İşler, “Dolayısıyla turizmci fiyat kırdı; ‘gerekirse zarar yapayım ama personelimin maaşını, elektriğimi ödeyeyim, varsa kredimi ödeyeyim’ diyor. Kâr etmeyi unuttuk, ayakta kalmaya çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.Ayrıca, otellerin konaklama bedellerinin ‘fahiş fiyatlı’ olmasına yönelik tepkilere de açıklama yapan İşler, “Turizmcinin koyduğu fiyat bir sonuçtur, asıl sebebi piyasadır” olduğunu belirterek, yüksek maliyetlere işaret etti."