Geçtiğimiz gün akıllara durgunluk veren skandal, bir vatandaşın çektiği videolar ile ortaya çıktı. İddiaya göre, Ocak ayında hasta alan 112 ekibi, vatandaşın talebi üzerine Özel Merkez Prime Hastanesi'ne gitti. Yine iddiaya göre, acil serviste, hastane çalışanları hastaya tıbbi müdahalede bulunmayıp, sürekli tedavi parasını sordu. Bu esnada hastane görevlisi, "Paranı ödemezsen doktor sana bakmayacak" dedi. Hasta ise "Kendimi iyi hissetmiyorum. Yeter ki doktor baksın. Fiyat ne kadar?" diye sordu. Hastane görevlisi ise fiyat verdi. Duruma dayanamayan 112 ekibi tepki göstererek, "Bu etik değil. Hastanın sağlık hizmeti alma hakkı vardır. Hasta ücretini vereceğini iddia ediyor. Aynı zamanda resmi formu imzalamış, hastanenizden hizmet almayı kendisi istemiştir" şeklinde uyarıda bulundu. Bunun üzerine hastane direktörü Koray Topçu iddiaya göre 112 ekibi ile telefonda görüşerek hakaret etti. Daha sonra Topçu, 112 ekibine, "Hastane benim, istersem 112'yi alır, istersem almam. Kamuda hizmet veriyor olmanız bir anlam ifade etmez. Benim elim kolum uzun. Senin aklını alacağım" sözlerini kullandı. Hastane'nin Medikal Direktörü Op. Dr. Koray Topçu skandal olayın ardından şu açıklamada bulundu: " Geçtiğimiz günlerde hastanemizi karalamaya yönelik basında çıkan haberlerle ilgili Hastane yönetimi olarak kamuoyunu aydınlatmak adına bu basın açıklamasını yapma gereği duyduk.

PLANLI LARAK KARALAMA KAMPANYASI YAPILIYOR

Bölgemizin köklü sağlık kuruluşlarından bir tanesi olan hastanelerimiz, 20 yılı aşkın süredir yaklaşık 600 çalışanı ile halkımıza sağlık hizmeti sunmaktadır.  Kocaeli İl Sağlık Müdürlüğü kayıtlarından da teyit edilebileceği gibi, bölgemizde yedi gün yirmi dört saat en fazla acil hasta kabul eden, birçok sosyal sorumluluk projesinde en önde yer alan, hastalarımıza en yüksek faydayı sağlayacak şekilde koordine olarak hizmet veren kurumumuz son dönemde maalesef planlı olarak yapılan karalama kampanyalarının mağduru olmaktadır. Son olarak geçtiğimiz günlerde basına da yansıyan olaylarda hastanemizin bazı kötü niyetli kişiler tarafından planlanmış davranışlarla karalanmaya çalışıldığı izlenmektedir. Bahse konu olay özelinde bakıldığında bir 112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanının özellikle Hastanemiz ve çalışanlarına tahakküm edememesinden kaynaklandığını düşündüğümüz hırsla gereksiz yere konuyu büyüterek hastane ortamında gerek çalışanlar ve gerekse hastalar nezdinde hastanemizi küçük düşürmeye yönelik davranışlar sergilediğini ve ısrarla bu yöndeki hareketlerine devam ettiğini görmenin üzüntüsünü yaşıyoruz. Kaldı ki bahse konu olayla ilgili hastane disiplin komitemiz tarafından çalışanlarımız hakkında iç soruşturma derhal başlatılmış ve gerekli aksiyonlar alınmıştır. Bakıldığında diğer 112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanları ile hiçbir problem yaşamayan Hastanemizin sadece bu görüntüyü oluşturan 112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanı ile problem yaşıyor olmasını kamuoyunun takdirine bırakıyoruz. Her nedense aynı 112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanının özel hayatın gizliliğini ihlal etmek sureti ile hastanemizde çalışan personeller ile ilgili izin almaksızın ses ve görüntü kayıtları almasının, bunları üçüncü kişilerle paylaşmasının hangi amaca hizmet ettiğini anlamakta güçlük çekmekteyiz.

YARGI SÜRECİ İÇİN SESSİZ KALMAYI TERCİH ETTİK

Normal doğum teşvik ek puanı getirildi Normal doğum teşvik ek puanı getirildi

Hastane yönetimimiz aynı yolda omuz omuza mücadele ettiği gerek kendi çalışanı olan gerekse başka kurumlarda çalışan tüm sağlık personellerini sağlık sektörünün yara almaması adına sahiplenmeye çalışmış, varsa uyumsuzluklarını sineye çekerek kamuoyu ile paylaşmamayı tercih etmiştir. Bahse konu 112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanı ile ilgili olarak ta gerek Kurumumuz gerekse çalışanlarımız tarafından yasal süreç başlatılmış olup devam etmekte olan yargı sürecine zarar vermemek adına bu konuda sessiz kalınması tercih edilmiştir.

HİÇBİR HASTAYI HASTANEMİZ REDDETMEMİŞTİR

Hastanemiz 112 Acil Sağlık Hizmetleri yardımı ile gelen hastaları reddetmeyi bir kenara bırakın çeşitli imkansızlıklar içerisinde sağlık hizmetine ulaşamayan birçok kişiye ulaşıp sağlık hizmetini hiçbir karşılık beklemeksizin sosyal sorumluluk projeleri kapsamında vermektedir. Kaldı ki yine Kocaeli İl Sağlık Müdürlüğü kayıtlarından da teyit edileceği üzere Hastanemiz açılışından bugüne kadar 112 Acil Sağlık Hizmetleri aracılığı ile gelen hiçbir hastayı reddetmediği gibi ihtiyaç duyulan sağlık hizmetini eksiksiz bir şekilde yerine getirmiştir. Özellikle pandemi döneminde çoğu zaman evine bile gidemeyen hastane çalışanlarımız canhıraş bir şekilde vatandaşlarımıza hizmet vermek üzere çaba göstermişlerdir.

MÜCADELEMİZ YASAL YOLLARDAN DEVAM EDİYOR

Basına tek taraflı ve gerçek durumu aksettirmekten uzak anlatımlarla yansıtılan ve aynı şekli ile basın tarafından servis edilen haberlerin tek bir kaynaktan yayıldığı, kahramanının aynı kişi olduğu göz önüne alındığında bu yoldaki mücadelemize yasal yollardan devam etmeye kararlı olduğumuzu, yasal yollara baş vurmaktan imtina etmeyeceğimizi, yasal sürecin başlatılmış olması nedeniyle konuyu tamamen Adli Yapının değerlendirmesine bırakmak üzere sessizliğimizi korumaya devam edeceğimizi tekrarla her nasılsa aynı 112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanı ile uyumsuzluklar yaşanıp başka 112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanları ile uyumsuzluk yaşanmaması hususunu siz değerli kamuoyunun takdirlerine sunuyoruz.

Editör: Sercan Yılmaz