Gündem

Ultrason cihazı hastane yönetiminin bilgisi dahilinde kullanılmış

Diyarbakır'da kamu hastanesine ultrasonografi alımı için ihaleyi kazanan firmanın getirdiği cihaz arızalı çıktı. Yeni cihaz getirilene kadar kuruma ait eski cihazla 10 günlük işlem yapıldı.

Sözcü' den Özgür Cebe'nin haberşne göre;

Diyarbakır Gazi Yaşargil Eğitim ve Araştırma Hastanesine ultrasonografi cihazı alımı için ihaleyi alan firmanın getirdiği cihazın arızalı çıkması üzerine yeni cihaz getirilene kadar kuruma ait eski cihazla 10 günlük işlem yapıldığı ve bu işlemin hastane yönetiminin bilgisi dahilinde gerçekleştiği ortaya çıktı. Yüklenici firma yetkilisi Abdulkadir Yentürk, kendi cihazlarının arızalandığını, arızanın 10 gün içinde giderildiğini, bu süre zarfında hasta ve hasta yakınlarının mağdur edilmemesi için hastane yönetiminin de bilgisi dahilinde hastane cihazını kullandıklarını, kamu zararının oluşmadığını, böyle bir durumun olması halinde bakanlığın zaten bu zararı kendilerine fatura edeceğini ifade etti.
   

Gazi Yaşargil Eğitim ve Araştırma Hastanesinde kullanılmak üzere 6 aylık Renkli Doppler Ultrasonografi cihazı ile bu cihazı kullanacak personel için hizmet alımı için açık usul yapılan ihaleyi Yentürk İnşaat Otomotiv Medikal Nakliye Temizlik Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi aldı. Kurulumu yapılan cihaz arızalı çıkınca arıza giderilene kadar firma hastaneye ait cihazı hasta ve hasta yakınlarının mağdur olmaması için hastaneye ait cihazı sadece 10 gün kullandıklarını ileri sürdü. 

"HASTA MAĞDURİYETİ OLMASIN DİYE 10 GÜN KULLANDIK"

Konuyla ilgili cevap hakkı olarak açıklamada bulunan Yentürk Firması yetkilisi Abdulkadir Yentürk, ihaleyi aldıktan sonra kurulumu yaptıkları ultrason cihazının arızalandığını belirterek, “Hastane Başhekim Vekili Dr. Süleyman Öden başta olmak üzere hastane müdür ve müdür yardımcılarının da aralarında bulunduğu hastane yönetiminin bilgisi ve rızası dahilinde cihazı kullandık. 3 ay gibi bir süre söz konusu değil. Hastane yönetimi cihazı kullanmamızda bir sakınca olmadığını bildirdi. Amacımız hastaneye gelen hastalarının arıza nedeniyle geri gönderilmemesi, oluşan uzun kuyruklar ya da aylar sonrasına randevu için gün verilmemesi içindi. Sistemin aksamaması ve gelen hasta ve hasta yakınlarının işlemsiz geri gönderilmemesi amacıyla cihazı 10 gün kullandık, Arızanın giderilince de kendi cihazımızı yeniden devreye aldık” dedi.

"KİM KAMU MALINI YİYORSA ALLAH BELASINI VERSİN"

Başhekim ve hastane yönetiminin müfettiş soruşturmasından kendilerini aklamak için sanki kendilerinin bilgisi ve rızası dışında usulsüz işlem yapılmış gibi müfettişe ifade verdiklerini belirten Abdulkadir Yentürk, “Müfettişe bu şekilde ifade verdim. Bana kamu zararı oluşmadığını ve dosyayı kapatacağını söyledi. Yıllardır bu sektörde faaliyet yürüten firmayız. Hastane yönetimi soruşturmadan aklanmak adına firmamızla ilgili vicdansızca ithamlarda bulunmuştur. Birçok sağlık kuruluşuna cihaz bağışında bulunmuş köklü bir firmayız. Devletin ve kamunun zarara uğratıldığı iddiası bizleri derinden üzmüştür. Her kim devletin ve tüyü bitmemiş yetimin hakkını kursağından geçiriyorsa Allah onun belasını versin” dedi.