Sendika

Türk Sağlık Sen Karabük Şubesinden Sözleşmeli İdarecilik Hatırlatması

Ülkemizde sağlık reformu 2002 yılında başlayıp 2012 yılına kadar devam etti. Bu süreçte kamu hastaneleri Sağlık Bakanlığı bünyesinde birleştirildi. Hekimlerin aynı anda kamu hastanelerinde çalışıp, özel muayenehane açmaları engellendi. Kamuda, hekim seçme hakkı, performans sistemi gibi yeni uygulamalarla beraber kamu hastanelerin bina ve teknolojileri yenilendi. En önemlisi “hasta merkezli” sağlık hizmeti sunumunu ön plana çıkarmaya yönelik düzenlemeler yapıldı.

Bu reform çalışmalarının sonucu olarak 2011 yılında 663 sayılı KHK ile kamu sağlık tesislerinin yönetim anlayışı değiştirildi. Gerçi 663 çıktıktan hemen sonra yasanın temel olarak getirdiği illerde sağlık örgütünün üçlü yönetim yapısından vazgeçildi. Sistemden  2017 yılında hiçbir hazırlık olmadan  vazgeçildi. Fakat 663’ün getirdiği sözleşmeli sağlık yöneticileri atanması uygulaması devam etti.

Sözleşmeli yöneticilik,   ekip kurma imkânı sağlaması ve yöneticiliğin kişilere yapışıp kalmaması, dönemsel olması kazanımı açısından güzel olsada Sözleşmeli Yönetici Performans Değerlendirme Sistemi İŞLETİLEMEMİŞTİR.

663 ile başlayan sözleşmeli sağlık yöneticilerinin performansları ölçülmesi,  Sözleşmeli sağlık yöneticilerinin başarı karnelerinin olması kamu yönetiminde yasal olarak ehliyet arandığını göstermekte idi,

Uygulamada durum ise yönetmeliğe göre görevine son verilmesi gereken idareciler ile tekrar tekrar sözleşme imzalanmaya devam etmektedir.

Hal böyle olunca dönemsel olarak hazırlanan (coğu zaman hazırlanamayan)bu karnelerin sözleşmeli sağlık yöneticisi atamalarında ne kadar etkili olduğunu bilen var mı?

Bu güne kadar düşük performans puanı alan ve bundan dolayı sözleşmesi bittiğinde sözleşmesi yenilenmeyen veya sözleşmesi fes edilen var mı?

Şayet bütün yöneticilerin iyi performans karnesine varsa hangi kriterlere göre yöneticiler yol veriliyor?

Sağlıkta %90 lara ulaşan memnuniyet oranı günden güne düşerken, Sağlıkta mevzuata aykırı  süresiz gecici görevlendirmeler, olmayan kadrolara  atamalar   artarken kurumlarda çalışandan çok amir pozisyonunda görevlendirmeler görülmektedir. Nöbet tutacak personel yok, çalışan izin alamıyor, ama pdc fazlası çalışan il sağlık müdürlüğünde geçici görevlendirmeler rekor kırıyor. Mevzuata göre sorumlu hemşire atanması için bile personel sayısını yeterli olması durumu var iken, olmayan kadrolarda görevli personel ve geçici görevlendirmedeki personel  ile 4 servis açılabilecek durumda.  Ödenen nöbet parası mı? O da incelenmesi gereken ayrı bir muamma.

Alınan personel sayısı her geçen gün artarken, nöbet tutan personel sayısı ve ödenen nöbet parası her geçen gün artaken  Sözleşmeli İdarecilik  sistemine  bir tepki de Karabük Türk Sağlık Sen 'den geldi.

 Sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda sözleşmeli İdarecilik döneminde  daha özverili biraz daha fedakarlık taşın altına elimizi koyalım gerekirse kolumuzu gerekirse de vücudumuzu koyaralım diye söylemlerde bulunanların sahada çalışmadığını dile getirdi.

Türk Sağlık Sen Karabük Şubesinin sosyl medya hesabından yapılan paylaşımda "Bilindiği üzere Sağlık Bakanlığında İdarecilerin tamamı sözleşmeli bu sisteme başından beri cepheden karşı olduğumuzu söylüyoruz ne yazık ki sözleşmeli idarecilik yaptığı dönemde ki! idareci arkadaşlar çalışanlarımıza aman arkadaşlar biraz daha özverili biraz daha fedakarlık taşın altına elimizi koyalım gerekirse kolumuzu gerekirse de vücudumuzu koyaralım diye söylemlerde bulunuyor Güzel Ne hikmetse idarecilikleri sözleşmeleri bittikten sonra (bazı arkadaşlarımız ve Başhekimlik yapmış İdareciler hariç) hiçbir tanesi sahada ğörünmüyorlar, tabiri caizse yok oluyorlar . Bir deyim vardır Türkçede demek ki kazın ayağı öyle değilmiş. Hatırlatmak istedik" ifadelerine yer verdi.